Obchodní podmínky

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu eBota umístěného na webovém rozhraní www.ebota.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi

společností:

DIOS systems, s.r.o., se sídlem Na Kloubcích 486, 252 29 Lety
IČ: 26712211
DIČ: CZ26712211
zapsané u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 88969
adresa pro doručování: Na Kloubcích 486, 252 29 Lety
telefonní číslo: +420 702 037 654
kontaktní e-mail: obchod@ebota.cz

jako prodávajícím

Vámi jako kupujícím.

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Shrnutí obsahu obchodních podmínek
    Smlouvou (kupní, o dílo či jinou obdobnou; dále společně jen „smlouva“) se zavazujeme dodat vám zboží (příp. dílo; dále společně jen „zboží“) uvedené v objednávce a vy se zavazujete toto zboží převzít a zaplatit nám dohodnutou cenu. Pro uzavření smlouvy je potřeba, abyste podali objednávku a aby došlo k jejímu přijetí z naší strany (podle článku 2). Informace o cenách se nacházejí v článku 3. Možné způsoby platby a dodání naleznete v článku 4 a 5. Informace o možnosti odstoupení od smlouvy ohledně zboží v článku 6. Reklamace se řídí naším Reklamačním řádem pro spotřebitele.
  2. Jedná se o spotřebitelskou smlouvu?
    O spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. v opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na Vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek, ale vztahují se na Vás všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele a právnické osoby.
  3. Čím se řídí naše vzájemná práva a povinnosti?
    V první řadě smlouvou, která je tvořena následujícími dokumenty:
    • těmito obchodními podmínkami, které vymezují naše vzájemná práva a povinnosti;
    • Reklamačním řádem pro spotřebitele, podle kterého budeme postupovat při reklamaci zboží;
    • Zásadami ochrany osobních údajů, které upravují ochranu Vašich osobních údajů;
    • podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání smlouvy;
    • objednávkou a jejím přijetím z naší strany,
    a v otázkách neupravených smlouvou se naše vzájemná práva a povinnosti řídí českým právním řádem, zejména následujícími právními předpisy:
    • zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
    • zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
    Pokud se Vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, souhlasíte s tím, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud právní řád státu Vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.
  4. Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?
    Zasláním objednávky a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
  5. Co byste ještě ohledně obchodních podmínek měli vědět?
    V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se mu svým smyslem nejvíce blíží. Tím není dotčena platnost ostatních ustanovení.
    Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Měnit či doplňovat obchodní podmínky lze pouze písemnou formou.

II. SMLOUVA

  1. Jak uzavíráme smlouvu?
    Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany. Upozorňujeme, že prezentace zboží na webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
  2. Jak podat objednávku?
    Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním formuláře), případně i e-mailem nebo jiným způsobem, který podle aktuálních informací uvedených na webovém rozhraní umožňujeme.
    Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve formuláři, zejména přesné označení objednávaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů, zvolený způsob platby a dopravy a Vaše kontaktní údaje (dodací a případně fakturační).
    Před závazným odesláním objednávky máte stále možnost zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které jste do objednávky vložili, a zkontrolovat konečnou cenu (v závislosti na zvoleném způsobu dopravy a platby). Doporučujeme zkontrolovat zejména druh a množství zboží, e-mailovou a dodací adresu.
    Závaznou objednávku podáte stisknutím tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“. Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.
  3. Můžete již odeslanou objednávku zrušit nebo změnit?
    Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali, můžete zrušit či změnit telefonicky nebo e-mailem. Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. Pozdější zrušení či změny objednávky jsou možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy (podrobněji v článku VI.), máme nárok na náhradu nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
  4. Jak zjistíte, že jsme přijali objednávku a kdy je uzavřena smlouva?
    O obdržení objednávky Vás budeme informovat. Informace o obdržení objednávky je zároveň přijetím objednávky z naší strany.
    Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je Vám doručeno přijetí objednávky dle předchozí věty z naší strany na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy převezmete objednané zboží.
  5. Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
    Dokumenty tvořící smlouvu vám budou zaslány e-mailem nebo na Vaši žádost vytištěny poštou. Při zasílání poštou Vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.
    Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám.

III. CENA

  1. Může se cena na webovém rozhraní měnit?
    Pokud cena uvedená u zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již není aktuální, neprodleně Vás na tuto skutečnost upozorníme. Na přijaté objednávky však nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany.
    V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni dodat Vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu pro zdánlivost našeho právního jednání dle § 552 občanského zákoníku, event. pro omyl dle § 571 občanského zákoníku.
  2. Lze kombinovat slevy z ceny zboží?
    Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém rozhraní výslovně uvedeno něco jiného.

IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Jaké způsoby platby přijímáme?
    Cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
    • v hotovosti při zaslání zboží na dobírku;
    • bezhotovostně před dodáním zboží on-line platební kartou nebo prostřednictvím služby ShoptetPay;
    • bezhotovostně před dodáním zboží převodem na náš bankovní účet (pokyny vám budou sděleny v potvrzení objednávky).
    Případné další způsoby platby a případné poplatky spojené s některými způsoby platby jsou uvedeny na webovém rozhraní.
  2. Kdy nastane splatnost ceny?
    V případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě před dodáním zboží je cena splatná do deseti dnů od přijetí objednávky, cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy.
  3. Můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?
    Vezměte na vědomí, že v souladu s § 2119 odst. 1 občanského zákoníku jsme oprávněni požádat Vás o uhrazení celé ceny zboží (příp. zálohy) před jeho odesláním nebo předáním.
  4. Jak vystavujeme daňový doklad?
    Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám udělujete souhlas s vystavením daňového dokladu elektronickou formou.

V. DODACÍ PODMÍNKY

  1. Jak posíláme zboží?
    Způsoby dodání zboží včetně výše nákladů na dodání zboží jsou uvedené na webovém rozhraní v sekci Doprava a platba. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v objednávce.
    V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již náklady na zvolený způsob dopravy zahrnuje.
  2. Kdy vám zboží dodáme?
    Doba dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu dopravy a platby. Dobu dodání zboží externími dopravci však nemůžeme ovlivnit. V případě problémů týkajících se doby dodání nás kontaktujte a my budeme situaci s dopravcem řešit.
    Zboží, které je skladem, zpravidla expedujeme do dvou pracovních dnů od přijetí objednávky (při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru), případně od připsání platby na náš účet (při bezhotovostní platbě).
    Zboží, které není skladem, expedujeme, jakmile je to možné. O přesném datu Vás budeme informovat.
    Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší strany, ani za odstoupení od smlouvy z vaší strany.
    Vlastnické právo ke zboží nabýváte okamžikem zaplacení celé kupní ceny, ne však dříve, než zboží převezmete.
  3. Jak postupovat při převzetí zboží?
    Při převzetí zboží zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud zjistíte nedostatky, neprodleně informujte dopravce i nás. Pokud odmítnete zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za bezdůvodné odmítnutí zboží.
    Okamžikem převzetí zboží (nebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak neučinili), na Vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
  4. Co se stane v případě, že zboží nepřevezmete?
    Pokud je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s takovým doručováním.
    V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete, máme nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou.
    V případě platby v hotovosti při zaslání zboží na dobírku máme dále právo od smlouvy odstoupit. Pokud jste však již kupní cenu uhradili (v případě platby před dodáním zboží), máme dále právo přistoupit k svépomocnému prodeji zboží dle § 2126 občanského zákoníku.

VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Jak můžete od smlouvy odstoupit?
    Od kupní smlouvy můžete jako spotřebitel bez udání důvodu odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží; je-li dodávka rozdělena do několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu spolu se zbožím nebo na e-mail a neprodleně poté nám zaslat zboží na naši doručovací adresu. Pro odstoupení od smlouvy můžete využít náš vzorový formulář.
  2. Můžete odstoupit od smlouvy o dílo?
    V případě uzavření smlouvy o dílo nám souhlasem s obchodními podmínkami zároveň udělujete výslovný souhlas s poskytnutím služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Zároveň berete na vědomí, že udělením souhlasu podle předchozí věty pozbýváte v souladu s § 1837 písm. a) občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.
  3. Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?
    Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako kdyby nebyla uzavřena.
    Byl-li vám společně se zbožím poskytnut s vaším souhlasem dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti. Dárek nám zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
  4. Jakým způsobem nám vrátíte zboží?
    Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na naši doručovací adresu, do jakékoliv provozovny nebo na adresu našeho sídla. Zboží nezasílejte na dobírku, nejsme povinni jej takto převzít.
    K vrácenému zboží doporučujeme přiložit:
    • kopii dodacího listu a faktury (pokud byly vystaveny) nebo jiný doklad prokazující koupi zboží;
    • písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy (na našem formuláři nebo jinak) a zvoleném způsobu vrácení peněz.
    Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení Vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
  5. Kdy dostanete zpět své peníze?
    Veškeré přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit vám peníze dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.
    Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání zboží k vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
    Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je přijali (pokud nám do deseti dnů od odstoupení od smlouvy žádný jiný nesdělíte a nevzniknou vám tímto žádné další náklady), nebo způsobem, jaký budete požadovat.
    Náklady spojené s odesláním vráceného zboží na naši adresu hradíte vy, a to i v případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  6. Co když bylo vrácené zboží poškozené?
    Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.
    Pokud zjistíme, že vámi vrácené zboží je poškozené, opotřebené, znečištěné či částečně spotřebované, odpovídáte nám za toto snížení hodnoty zboží.
  7. Kdy nelze odstoupit od smlouvy?
    Upozorňujeme, že u zboží upraveného podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu není možné, v souladu s ustanovením § 1837 písm. d) občanského zákoníku, odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.
  8. Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?
    Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:
    • neobdrželi jsme od Vás kupní cenu v době splatnosti nebo jste zboží nepřevzali;
    • zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních podmínek dodat;
    • plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
    V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme Vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.
    Pokud jste již zcela nebo zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme vám přijatou částku do pěti dnů od odstoupení od smlouvy, a to bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel sdělíte, nebo ze kterého jste provedli úhradu.

VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a 2158 až 2174 občanského zákoníku). Při uplatňování práv z vadného plnění budeme postupovat v souladu s naším Reklamačním řádem.

VIII. DALŠÍ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE

  1. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti?
    K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Naše činnost nepodléhá jinému povolování.
  2. Jak vyřizujeme stížnosti?
    Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím našeho kontaktního e-mailu. Dále se můžete obrátit na příslušný živnostenský úřad nebo na Českou obchodní inspekci.
  3. Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?
    Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.
    Pro podání stížnosti týkající se zboží, které jste u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr/.

IX. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ

  1. Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní?
    Registrací prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je založen uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu uchovávejte v tajnosti. Neneseme odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.
    Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme bez náhrady zrušit. v případě změn ve Vašich údajích doporučujeme provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
  2. K čemu uživatelský účet slouží?
    Prostřednictvím uživatelského účtu můžete především objednávat zboží, sledovat objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.
  3. Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit?
    Vezměte na vědomí, že máme právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím Vašeho účtu dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.

X. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ

  1. Je obsah webových stránek chráněn autorským právem?
    Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.
    Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
  2. Odpovědnost a užívání webového rozhraní
    Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
    Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. v tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
    Upozorňujeme Vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 10. 4. 2023.